Medieforskare, politiska analytiker och andra "förståsigpåare" har sagt det länge och det har nog aldrig varit mer tydligt: Att vara känd är snart ett krav för att få synas. Linda Rosing ska starta ett nytt politiskt parti. Det är hon inte ensam om. Runt om i Sverige startar olika partier och rörelser. Linda Rosing får, till skillnad från de flesta andra nya partier, synas i media. Anledningen? Självklart beror det på att hon är känd. Att det hon har att säga skulle vara mer viktigt än de budskap som andra har, nej det tror jag inte ett ögonblick på. Den här trenden får gärna vara övergående, men jag är rädd att den nog bara börjat.
  Igår skrevs historia. Min drygt 20 år gamla Crescent stod plötsligt utanför dörren. Den var dessutom fullt stridsduglig, cyklad på av pappa - för dagen förvandlad till cykelreparatör. Jag har utlovat bilder och de kommer. Det blir "före och efter"-bilder, i bästa Linda Rosing-stil. Får jag säga det själv så tycker jag min cykel renoverats till ett både mer naturligt och vackert objekt.
  Idag är det en regnig sommardag, den typen av dagar som man inte direkt varit bortskämd med i sommar. Det är också den första dagen i augusti. Är det början på en regnig trend?